EcoLogica
обзор

EcoLogica — програма, що дала поштовх розвитку sustainable моди в Україні

З липня по вересень 2021 в Україні проходила масштабна робота, метою якої була популяризація та підтримка молодих українських sustainable брендів. Її ініціаторами стали: Асоціація кіновиробників Львівщини, Lviv Fashion Week та Zero Waste Lviv, а підтримав Український культурний фонд. У проєкті EcoLogica взяли участь усі дизайнери, які усвідомлено ставляться до моди, яким притаманна інноваційність та актуальність дизайну, етичність та екологічність.

А їхня діяльність відповідає таким критеріям:

  • дизайн, спрямований на мінімізацію відходів і турботу про навколишнє середовище

  • повторне використання / вторинна сировина, ресайклінг

  • апсайклінг

  • сертифікація матеріалів

  • сталий підхід до закупівель

  • захист тварин і використання етичних матеріалів

  • використання натуральних тканин

  • соціальні показники, етичність виробництва

  • увага до соціальних питань у колекціях

  • екологічність пакування/етикеток

  • комунікація, вміння розповісти про екологічну/етичну складову діяльності

За задумом авторів програми, для п’яти фіналістів будуть створені безплатні якісні промоматеріали, а саме професійна фото- та відеозйомка їхніх колекцій, відеоінтерв’ю з дизайнерами та подальший промоушен у соцмережах та ЗМІ.

Переможцями програми EcoLogica стали молоді вітчизняні бренди: non.Lbs., FRAMIORE, MIMICRY clothing, MELMANA, POSTUSHNA. Вони взяли участь у зйомках, що тривали у серпні та вересні. Результати можна переглянути на фейсбук-сторінці та ютуб-каналі проєкту. Там розміщені лукбуки колекцій та відеоінтерв’ю з дизайнерами, які розповідають про цінності своїх брендів та їхню екологічну складову. Давайте й ми познайомимося з тими, хто турбується про майбутнє планети та створює нову моду.

EcoLogica програма
Переможці програми EcoLogica
мода та етичне виробництво
апсайкл-бренди
Одяг із вінтажних тканин
ініціатива EcoLogica
усвідомлена мода

Експортоорієнтований sustainable бренд FRAMIORE — в основі свідома мода та етичне виробництво. Його засновниця Наталія Найда представляє у програмі EcoLogica колекцію Thank You, Earth, що інспірована природними формами, колоритом та текстурами Карпат. У цьому одязі продумано кожну деталь та базовий силует. При роботі над колекцією використані матеріали, які безпечні для зовнішнього середовища. Важливо, що за кожну продану річ бренд перераховує 5% у благодійний фонд Peli can live з метою висадки дерев та підтримки біорізноманіття.

FRAMIORE
Експортоорієнтований sustainable бренд FRAMIORE

MIMICRY clothing представила колекцію апсайкл-сорочок, основу яких склали якісні речі з натуральних тканин, які отримують нове життя з використанням техніки природного фарбування. Мімікрія — це про контакт з природою та про справжність. Білі сорочки фарбуються рослинами в техніці, що існує століттями, — пігменти з рослини залишаються на тканині завдяки трикратній термообробці. Всі принти дизайнерка Богдана Войтенко наносить власноруч.

MIMICRY clothing
дизайнерка Богдана Войтенко

non.Lbs. — український апсайкл-бренд, що також переміг в EcoLogica. Одяг виготовляють із вінтажних тканин та переробленої одежі. Наприклад, основним матеріалом колекції весна-літо 2022 стали американські мішки 50–60-х років, у яких колись перевозили сіль, цукор, борошно. Засновниці бренду Наталія Стовпова та Анастасія Колеснік дуже уважні до деталей, тому й ґудзики на кожній моделі взяті з вінтажного одягу, нитки сертифікованих виробників, етикетки надруковані друкарською машинкою на папері з переробленої макулатури, упакування виготовлене з грибного міцелію (завдяки чому коробки розкладаються у землі всього за 14 днів), а залишки всіх матеріалів зберігаються та потім використовуються для роботи над новими виробами.

non.Lbs.
український апсайкл-бренд non.Lbs.

Бренд, якому всього 1 рік, — POSTUSHNA. Використовує як сировину перероблені речі, придбані у секондхендах. Колекції складають костюми-трансформери, які можна поєднувати як між собою, так і зі звичайними базовими речами. Основна риса — багатошаровість, що втілює принцип «функціональність крізь призму естетики». Апсайкл-колекція noseason/sept 2021 створена з використаної уніформи компанії DHL, що підкреслює проблему утилізації спецодягу. Більшість світових компаній, як великих, так і дрібних, використовують уніформу для своїх працівників. А після закінчення строку її придатності вона у величезних обсягах потрапляє на сміттєзвалища. Це велика проблема, що потребує негайного вирішення, один з варіантів якого пропонує засновниця бренду Юлія Постушна.

POSTUSHNA
апсайкл-колекція noseason/sept 2021

І п'ятим переможцем програми став бренд MELMANA. Його основа — також апсайклінг. У колекції Save Yourself дизайнерка Анастасія Мельник-Маньковська використовує образ ляльки-мотанки, бо при її створенні також зазвичай застосовують деталі зі зношеного одягу. Цікаво, що для створення всіх моделей бренду застосовуються лише натуральні біорозкладні тканини (льон, вовна, віскоза). Наприклад, апсайклінг лляних тканин — з австрійських національних костюмів, знайдених у секондхенді, вовняних — «з відрізів». Більш того, мінімізовані відходи виробництва чи залишки тканин застосовуються для створення аксесуарів. Одяг доповнюють сумки Lavazzabag, виготовлені з пачок з-під кави Lavazza, які в Україні не піддаються переробленню.

MELMANA
дизайнерка Анастасія Мельник-Маньковська

Цікава ініціатива EcoLogica надихнула багатьох українських дизайнерів переглянути процес виробництва одягу, та, можливо, допоможе споживачам теж стати більш свідомими та по-новому створювати свій гардероб.

Авторка: Лариса Коява
Фото: EcoLogica