Дмитро Мілютін парфум-бутик Молуар
Власник парфум-бутика Moluar, колекціонер, збирач парфумерних образів
Дмитро Мілютін

Як правильно вибрати парфум у подарунок чи для себе?

Духи — чудовий подарунок чи річ, яку треба вибирати виключно для себе? Про це точаться запеклі суперечки, адже нікому не хочеться дарувати щось валяще. Розбираємось у всіх нюансах придбання ароматів разом із парфумерним експертом.

Парфуми, парфумована чи туалетна вода — що вибрати?

Парфуми поділяють залежно від концентрації запашних речовин. В одеколонах вона найнижча — до 9%, у туалетній воді — від 9 до 15%, у парфумованій — 15–25%, а в парфумах 25% та вище. Але цей поділ дуже умовний, тому що іноді за меншої концентрації аромат може бути стійкішим. Зараз парфуми — непопулярна тема, і в більшості випадків ви обиратимете між парфумованою та туалетною водою. Варто спробувати обидва варіанти, щоб зрозуміти, який з них вам ближчий. Наприклад, менш концентрований аромат у результаті, можливо, буде подобатися більше та краще пасуватиме вашій нюховій системі.

Туалетна вода Miss Dior

При виборі не варто покладатися лише на відсоток запашних речовин у продукті. Наприклад, парфумована вода Miss Dior з двохтисячних поступається якістю туалетній з сімдесятих. Підсумковий аромат може відрізнятися, якщо він виготовлений за однаковою формулою, але в різних країнах. Наприклад, Mystere від Rochas — ті самі парфуми, але виробництва Сирії, проте французький аромат більш бажаний за сирійський. Кожен бренд має свою особливість, тому немає універсального підходу до їхньої оцінки.

Весь перелік питань, пов’язаних із вибором парфуму, має стосуватися одного: він вам подобається чи ні?

Hermes 24 Faubourg Edition Limitee Cristal Saint-Louis

Обов’язково треба відчути аромат на всіх етапах його розкриття. Бо не факт, що за 15 хвилин він подобатиметься вам так само як у момент розпилення. За верхніми нотами ви розумієте: «Цей аромат — приємний», — а середні — вже те, що вам належить носити на собі найближчі кілька годин. Я, наприклад, завжди рекомендую: нанесіть аромат, що сподобався, на руку та проживіть з ним мінімум годину, випийте каву, а потім оцініть, чи ще подобається вам те, що ви відчуваєте. Та от коли ви зрозуміли, що вас усе влаштовує, при цьому парфум стійкий та дратує, тоді приходьте та купуйте його.

Якщо ви перестаєте чути на собі аромат, це не обов'язково свідчить про його нестійкість. Звичайно, є парфуми, які дуже швидко злітають. Наприклад, людина купила підробку. Вона чує в ній лише першу знайому ноту, але якість ароматів у складі подібної парфумерії така низька, що за 20–30 хвилин запах зникає зовсім. Але якщо через якийсь час ви вже не чуєте на собі аромат, це може означати, що ваш мозок вважає його безпечним для організму та відключається. Небезпечний же вас дратуватиме, викликатиме головний біль та нудоту, робитиме все, щоб ви його зняли.

Найправильніший спосіб зрозуміти, чому ви не відчуваєте на собі парфуму, — дати понюхати руку іншій людині. Якщо вона відзначить, що запах, як і раніше, є, значить, у вас стійкі духи, до яких ви звикли. Це обов’язково повинен бути той, хто не перебував з вами в одному приміщенні тривалий час, адже він так само може звикнути до аромату.

Парфуми Hafa Ajmal

Наносимо аромат на себе

Парфум слід наносити на точки пульсу, наприклад, на сонну артерію за вухами та зап’ястя, тому що у порівнянні з іншими ділянками шкіри вони тепліші. Таким чином верхні та середні ноти розкриються швидше. З холодного місця аромат злітає повільніше, але тоді дифузія, а значить, і шлейфовість, менші. Зараз парфуми випускають також і для волосся — вони чудово тримають аромат. Якщо ви напахаєте одяг, треба робити це дуже акуратно, адже парфум з великою кількістю натуральних компонентів може залишати сліди. Коли рідина у флаконі інтенсивного коричневого, червоного чи жовтого кольору, вона просто залишить пляму та зіпсує річ.

Є міф, що Мерилін Монро любила розпорошити парфуми та увійти до хмари аромату, щоб він розподілявся по тілу рівномірно. Такий спосіб нанесення парфуму дійсно є, але враховуйте, що це має бути дуже сильний аромат, інакше він швидко злетить. Мерилін Монро могла користуватися парфумами у необмеженій кількості та входити у такі хмари кожні 2–3 години. Якщо ви можете собі це дозволити — чудово! Тоді можна не просто наносити парфуми кілька разів, а й міняти їх протягом дня.

Hedonist Cassis by Victoria Minya

Зберігаємо парфум дбайливо

Парфуми створені з ароматичних речовин, а їм властиво руйнуватися. Для того, щоб вони добре зберігалися, бажано зберігати флакон у рідній коробці. Якщо такої можливості немає, виберіть місце, куди не потраплятимуть прямі сонячні промені — вони можуть призвести до згіркнення. Є версія, що ванна кімната — непридатне місце для зберігання, тому що перепад температур може зіпсувати парфуми. Якщо у них флакони зі звичайною кришкою, без сплешера, таке можливо, оскільки коли всередину потрапляє повітря, то починаються хімічні процеси. Але через те що сьогодні майже всі флакони зі спреями, вміст краще захищений від зовнішнього впливу. Повний флакон може взагалі стояти роками у вашій шафці та не псуватися. Але з початком користування ви запускаєте процес окиснення.

Офіційний термін придатності будь-якого парфуму — три роки з моменту розкриття коробки. Але я вже давно ними займаюся, тому знаю, що на практиці термін набагато довший. Наприклад, у моїй колекції є парфуми, чий вік перевалив за сотню років, а вони все ще чудово розкриваються та живуть без змін аромату.

Дарувати парфуми не можна — чи це так?

Дарувати парфуми, безперечно, можна. Коли ви точно знаєте назву аромату, яким користується людина, то, придбавши його, напевно точно влучите. Якщо такої інформацією не володієте, спробуйте звернутися по допомогу до фахівця. Сфотографуйте полицю з духами, де видно, чим людина користується зараз, і тоді грамотний консультант зможе вас зорієнтувати. Наприклад: «Якщо у нього є Light Blue від Dolce&Gabbana, то зверніть увагу на ці бренди, а оці — не дивіться». Найчастіше люди не перестрибують з одного сегмента на інший, і вибрати щось нове їм складно. Тим, хто любить Molecule 02, важко підібрати будь-який аромат, пов’язаний з солодощами чи прянощами, — вони його категорично відкидають. Максимум, що можна зробити — показати їм схожий аромат, тобто зелений та легкий.

Якщо ви не знаєте, якими парфумами користується той, кому ви хочете зробити подарунок, тоді консультант запропонує вам бестселери. Комерційні образи створюються так, щоб вони подобалися 75% респондентів з певної фокус-групи. Парфумеру видається технічне завдання на виготовлення, наприклад, фруктового аромату для дівчат 17–25 років. Набирається близько 1000 осіб цього віку, їм пропонують різні варіанти, а вони вибирають з лінійки те, що їм сподобалося. У результаті починають випускати той аромат, який набрав найбільшу кількість позитивних відгуків. Але завжди залишається якийсь відсоток тих, кому результат не сподобається. Отже, якщо ви знаєте лише вік, то ризикуєте придбати кота в мішку.

Тому ідеальним варіантом буде подарунковий сертифікат: так ви даруєте можливість спільного вибору парфуму. Якщо він призначений коханій людині, то вам варто взяти участь у дегустації аромату та прийти до компромісного варіанту, який влаштує обох. Адже буває так, що нашим половинкам не подобаються парфуми, які ми вибираємо, та навпаки.

Roja Parfumes Paloma Picasso Chanel №5 Nabucco Parfum Fin
Я завжди виступаю за те, щоб експериментувати. Прекрасно, якщо ви знайшли свій аромат, але чи справді ви хочете все життя носити лише його? Знаю тих, кому складно вибрати щось інше, тому вони вважають за краще користуватися перевіреною улюбленою маркою. Моя порада: якщо вам не сподобалися всі поточні новинки, поверніться до цього питання через рік. Можливо, з’явиться щось таке, що вас зацікавить.

У світі парфумерії дуже мало жорстких рамок. ви практично нічим не обмежені в користуванні. Не варто вибирати за принципом: «Цей аромат пасує білявкам!». Людина визначає запахи нюховою системою, зовнішнього вигляду це не стосується. Та найбільша помилка — взяти собі те, що не подобається, але, на чиюсь думку, вам пасує. Тому в жодному разі не вибирайте парфуми з мамами чи подругами, особливо якщо у вас різні смаки. Можна прийти з людиною, з якою ви живете разом, аби врахувати спільні інтереси. Також не варто пробувати нові аромати, якщо ви нездужаєте. Потім вони так і асоціюватимуться з головним болем, нудотою та поганим настроєм.

Прислухайтеся тільки до свого «я», свого носа та своїх відчуттів. І якщо внутрішній голос каже вам: «Мені подобається. Хочу!» — купуйте, користуйтеся та отримуйте задоволення.

Фото: з особистого архіву колумніста, unsplash.com
Юлія Котляр
Автор(ка):
Юлія Котляр