Форум спортивного маркетингу в Дiя.Бiзнес: розповідаємо найцікавіше
22 жовтня в центрі Дія.Бізнес в Одесі відбувся великий форум спортивного маркетингу, головною темою якого став розвиток бізнесу в індустрії спорту. Серед спікерів були відомі спортивні функціонери, блогери та футбольні агенти, а також ексгравець київського «Динамо» та збірної України Артем Мілевський.
Відкривав захід Олександр Верник, керівник ГО «Центр проєктних ініціатив», ініціатор Дія.Бізнес в Одесі, учасник Odessa Business Club:
— Зі своєю командою ми намагаємося створювати нові заходи бізнесового формату. Цей форум дає можливість молоді та всім, хто хоче більше дізнатися про спортивний маркетинг, зрозуміти, як влаштований цей процес.
Максим Мотін, директор з розвитку ФК «Рух», керівник курсу спортивного менеджменту: «Якщо спорт не буде розвиватися та трансформуватися, він вимре, мов динозаври»
Тема: «Як заробляти на спорті?»
У своєму виступі Максим розповів про важливість комунікації з аудиторією, розвиток та просування соціальних мереж. Дав важливі поради щодо формування рекламного продукту та співробітництва з брендами, а також відзначив прогрес кіберспорту та його конкуренцію з традиційними змаганнями.
Олександр Денисов, директор телеканалів «Футбол 1/2/3» та ведучий програми «Великий футбол»: «В Україні є два популярні види спорту — футбол та всі інші»
Тема: «Спортивне телебачення як бізнес»
У своїх презентаціях Олександр доступно показав учасникам форуму найпопулярніші формати трансляцій та рейтинги футбольних каналів під час Євро-2020. Окремо спікер зупинився на популярності ютуб-каналів «Футбол 1/2/3». Олександр Денисов розповів про трансформацію прибутковості ТБ на прикладі каналу «Футбол». У 2020 році основними джерелами прибутку були: платна підписка (50%), дистрибуція (30%), реклама та спонсорство (20%). Закінчився виступ атмосферним роликом про український футбол на національних каналах.
Роман Бебех, спортивний блогер, коментатор: «Коли ви готуєте якийсь матеріал, думайте, щоб він був взагалі хоч комусь цікавий»
Тема: «Блогер у спорті: як підготувати репортаж з місця подій та які матеріали набирають лайків?»
Роман розповів, що аудиторія футбольних блогерів зростає переважно на хвилі перемог та хайпу. Відзначив, що зараз наявна величезна конкуренція за увагу глядача, та поділився прийомами оформлення репортажу, які зроблять його мегапопулярним. Серед основних фішок він відзначив:
Унікальність та актуальність матеріалів;
Орієнтацію в темі; причому важлива як попередня підготовка, так і робота в контексті подій;
Оформлення з яскравими акцентами;
Запуск реклами протягом 3–4 місяців від дня старту проєкту.
Іван Піроженко, футбольний агент, засновник компанії FA16: «Це велика відповідальність, коли хтось довіряє тобі свою мрію»
Тема: «Професія як стиль життя або життя як професія»
Іван поділився історіями зі світу агентського бізнесу, розповів про старт діяльності та досягнення. Відзначив, що в їхній компанії стосунки з футболістами побудовані виключно у форматі довіри «агент — партнер». За словами Івана, сьогодні FA16 представляє 17 осіб, з яких 14 грають у збірних України різних вікових груп. Серед цих футболістів — гравці «Динамо» Супряга, Бущан, півзахисник «Шахтаря» Степаненко.
Олександр Панков, футбольний агент та блогер, та Артем Мілевський, ексгравець збірної України та київського «Динамо»
Тема: «Як стати футбольним менеджером та створити бренд футболіста? Особиста історія успіху Артема Мілевського»
Олександр розповів про основні принципи та нюанси роботи, зарплати футбольних агентів та про те, як планує розвивати медійні успіхи свого головного проєкту — Артема Мілевського. Панков поділився планами проведення прощального матчу Алієва та Мілевського наприкінці травня 2022 року.
Екс футболіст збірної України свій виступ провів нестандартно. Під час бесіди, що нагадувала приємне спілкування за чашкою кави, Артем розповів про пам’ятні моменти своєї кар’єри, мрії та щоденну працю. Не обійшли увагою й спогади про легендарний гол у стилі Паненки у ворота збірної Швейцарії, про придбання Ferrari та молодіжне тусування. На завершення Артем дав кілька цікавих порад юним гравцям та подякував усім учасникам форуму.
Завершуючи захід, спікери та гості фотографувалися та неформально спілкувалися. Повний запис подій форуму можна подивитися на сторінці Дія.Бізнес у Facebook.