Ольга Слонь інтерв'ю

Пропонуємо вам зазирнути за лаштунки відомих шоу та дізнатися, хто стоїть за нескінченими фантастичними образами героїв «Танців з зірками», «Голосу країни», «Маскараду»

Ольга СЛОНЬ: «Смак — це м'яз, який можна тренувати разом із дупою»

Ольга Слонь

власниця бренду DressToImpress Ольга Слонь
Сукня DressToImpress

ТБ-шоу змінюють одне одного вже багато років, а ви ще й досі пам’ятаєте, як була вдягнена Оксана Марченко на перших ефірах «Х-Фактора»? Не можете позбавитися спогаду про Надю Дорофєєву в костюмі півня з найновішого шоу «Маскарад»? А як щодо «Танців з зірками» та «Голосу країни»? Напевно, вам запам’яталися найяскравіші образи зіркових наставників та ведучих. І не дивно, адже прямі ефіри збирають біля моніторів мільйони українців, а над образами працюють перші профі країни.

Пропонуємо вам зазирнути за лаштунки відомих шоу та дізнатися про команду професіоналів, яка створює видовищні спогади в історії українського ТБ. Про все детально в ексклюзивному інтерв’ю Folga’ розповіла стилістка, керівниця служби стилю 1+1 Media, власниця бренду DresstoImpress Ольга Слонь.

Сукня DressToImpress
Dress To Impress

Ольга, ви починали кар’єру на ТБ ведучою музичного шоу. Як сталося, що ви перекваліфікувалися на стилістку великих проєктів?

Була програма «Музикальний клондайк», потім — «Коротке замикання» на харківському ТБ. Тоді я ще навчалася в університеті. Я давно цим хворію. Згодом переїхала до столиці, оскільки мене покликали працювати букеркою до агентства L-Models. Ми говоримо про дати, які страшно вимовляти вголос: 20 років тому. Тоді в Україні не було навіть позиції такої, як стиліст. Ця професія ще була в зародковому стані. На ТБ працювала художницею з костюмів Анжела Лисиця, яка створювала вбрання для великих музичних фільмів. Алан Бадоєв тільки починав знімати кліпи, а Оля Навроцька — працювати з Іриною Білик.

У Харкові я закінчила курси з театрального гриму. Якось на зйомках у L-Models мене запитали: «Ти можеш нафарбувати модель?» Я відповіла: «Можу». І так потроху все закрутилося. А потім мене покликали працювати на СТБ — там саме відбувався ребрендинг. Я прийшла до них і чесно сказала: «Я знаю, що таке реклама, я знаю, що таке кліпи, проте ні бельмеса не розуміюся на телебаченні. Й абсолютно не знаю, що таке новини та з чим їх подають». Мені відповіли: «Класно, ти нам підходиш, але ми будемо тобі платити мало». Я була ще та ентузіастка!

Зірковий стиліст Ольга Слонь

Отже, всьому вчилися на практиці?

Це був жорстокий період. Я, звісно, розуміла, що маю чуйку на певні кольорові рішення, до того ж ніхто ніколи не скасовував самоосвіту.

Я завжди кажу, що смак — це той м’яз, який можна тренувати разом із дупою.

Як це працює? Ти дивишся якісне кіно, читаєш літературу, вивчаєш історію моди, досліджуєш психологію кольору тощо. Вся інформація у вільному доступі. Зараз все можна знайти з телефона, а раніше про це писали тільки в друкованих виданнях.

Пам’ятаю, спочатку я приїжджала на ранковий випуск новин о 6:30, аби побачити, як світло впливає на зміну кольору сорочки, чи не перетворює тон красуню на жабу-гадюку. Ви ж чули жарт, що ведучі новин сидять у піджаках та трусах?

Чула, про це ходили легенди.

Так от, це не жарт. Тепер, звісно, не так, тому що диктори працюють в динаміці, а глядачі бачать різні плани. Але раніше таке було повсякчас: вгорі — ошатно, а внизу — драні джинси.

Отак сталося, що я була на СТБ 10 років, може 8. Я не рахувала, але мені здавалося, що там було все моє життя. Паралельно почалася робота з ICTV та Новим каналом, які становили групу StarLightMedia. Я зрозуміла, що отримую справжнє задоволення від проєктів, які з’являються у прямому ефірі.

Розкажіть про команду служби стилю. Хто є в її складі?

Це штат гримерів, стилістів, художників з костюмів, костюмерів, менеджерів, а також адміністратори та асистенти. Великий канал — великий колектив. Є такі фахівці, з якими ми працюємо на аутсорсі, наприклад, з художниками з пластичного гриму та фахівцями в інших сферах.

«Голос країни»
Ведучі та наставники шоу «Голос країни»
Як створювалися костюми до шоу «Маскарад»
Юлія Саніна в образі Дракоші, шоу «Маскарад»
Найкрутіший стиліст України

Робота у прямому ефірі часто супроводжується сюрпризами. Не завжди приємними. Розкажіть про курйози. Були випадки, коли складні конструкції ламалися за кілька хвилин до виходу на сцену чи під час виступу? Як справлялися з ситуацією?

От чесно, таке траплялося рідко. Ми давно працюємо разом, у нас злагоджена команда. Наприклад, з Юрою Жуйковим за цей час дуже добре спрацювалися. Під час обговорення, буває, коли хтось пропонує костюм для артистів, ми кажемо: «Не злетить ця історія, треба чимось підстрахуватися». І насправді, завжди, коли маємо сумніви, так і відбувається. Ми дуже добре відчуваємо людей на майданчику.

Цього року, враховуючи ситуацію з коронавірусом, вбрання для прямих ефірів «Голосу» ми фактично робили з того, що було в костюмерних. Усі крамниці зачинені. Постачальники, з якими давно працюємо та які нас люблять, відкривали склад, де ми брали не те, що хотіли, а що встигали. З цим і працювали. Взяли кофтинку з першого ефіру в п’ятий, додали капелюшок, якісь деталі — і картинка заграла по-новому. Комбінували одяг — шукали шляхи виходу з ситуації. Було яскраво та круто! Це був захопливий квест.

Скільки часу займає реалізація образу від ідеї до втілення? Наприклад, у шоу «Маскарад».

Перший сезон «Маскараду» ми створили за півтора місяця: 15 днів на розробку та 30 на узгодження ескізів та створення костюмів. Зараз другий сезон будемо готувати у такі ж терміни — переймаюся, що, можливо, навіть менше ніж за місяць.

Шалений темп. А в «Танцях з зірками» такий самий графік?

«Танці з зірками» — це коли з серпня по грудень немає жодного дня вiдпочинку, це коли ти о другій ночі приїжджаєш додому, а о 9-й ранку вже на знімальному майданчику. Після обіду — прогон, який триває до сьомої вечора. Ти тільки зупинився, намагаєшся зрозуміти: де твоя голова, а де дупа, треба щось переробити чи взагалі замінити. І от уже 21:00 — і ти маєш вийти в прямий ефір, який триватиме до опівночі. Повертаєшся додому та розумієш: якби ти не займався улюбленою справою, ти б просто здох, адже жодна нормальна людина не може жити в такому режимі, перебуваючи в постійному стресі, тому що хтось тобі постійно каже, що ця кофтинка то й не дуже кофтинка, та краще щоб зелененький, може, ніж червоний колір.

Професійний танцюрист впевнено рухається в будь-якому мішку, а людині, яка, в принципі, ніколи не танцювала, все заважатиме
Сергій Танчинець та Аделіна Делі – Квікстеп – «Танці з зірками», 2020
1
0 2
0 3
Хто створює костюми до шоу «Танці з зірками» Вікторія Булітко та Дмитро Дікусар, шоу «Танці з зірками» Наталія Могилевська та Григорій Чапкіс, шоу «Танці з зірками» Британський хореограф Франциско Гомес Володимир Остапчук та Ілона Гвоздєва, «Танці з зірками» співачка MARUV Влад Яма Тіна Кароль, «Танці з зірками»

Чи беруть участь зірки при виборі вбрання, чи стиліст разом з режисером-постановником вирішує, в чому будуть виступати герої шоу?

Все обговорюємо і з артистами, і з хореографами-постановниками, які закладають у кожен виступ ідею, певні емоції та змісти. Кожен танець — це історія, яку розповіли через рух. І кожного разу є бажання, якщо це драма, так її подати, щоб люди дивилися та розуміли, де в героя нерви грають.

Проте варто відзначити, що професійний танцюрист впевнено рухається навіть у торбі, а людині, яка ніколи не танцювала, буде все заважати. Навіть більше — вона сама собі заважатиме (усміхається. — Прим. ред.). В цій ситуації наше завдання — зробити так, аби їй було комфортно.

Чи є улюблені образи?

Ми нещодавно розмовляли з Катею Осадчею, і вона дуже круто сказала: «Ти знаєш, аби не збожеволіти, я навчилася відключатися. Якщо мене спитати, де я була, коли я заходжу додому, то я не відразу згадаю». Так ось, ти створив, пережив цю історію, передав, спустошився та й пішов набиратися сил далі. Тому зараз я геть нічого не згадаю.

Можу сказати, що ми всією командою обожнюємо епізод до Гелловіну. Коли вбрання та грим самі формують якісь круті образи. Коли крайність не виглядає крайністю. Якось так. Класні костюми в Каті Кухар, Наталі Могилевської, Олі Фреймут, Санти Дімопулос, Сергія Танчинця та інших. Неймовірний ефір як щодо образів, так і з позиції драйву, але на реалізацію у нас залишається лише три дні.

Якщо згадати інше шоу, наприклад «Голос країни», то маємо улюбленців. Один з них — переможець проєкту Сергій Лазановський.

Його спочатку прибрали, але потім за голосуванням глядачів повернули, й так сталося, що він виграв проєкт. Ви не уявляєте, які емоції переживала моя команда, поки вболівала за нього! Мені здається, що так вони ніколи в житті не галасували. Всі були щасливі. Мені подобається, коли така енергія на майданчику. Коли всі дружать, обіймаються, а повітря сповнене флюїдами флірту.

Сергій Лазановський — переможець 11 сезону проєкту «Голос країни»

Зірки з ентузіазмом погоджуються на модні експерименти?

По-різному. Наприклад, Оля Полякова має сформований образ і працює з ним, а хтось готовий до експериментів. Але потрібно розуміти, заради чого відбувається кожне дійство. Раніше варто було вдягнути білу перуку та написати, що то ти з брюнетки перефарбувалася на білявку, — і це вже був вау-ефект, та хай йому грець, який інфопривід. Тепер це не спрацьовує. Я за те, щоб артисти не мостили на себе якісь штучні образи. В сучасному світі крута історія складається зі справжнього, живого. Це та трушність, про яку всі говорять. Як на мене, це дуже круте визначення.

Не злетить артист, який дідька лисого щось робить, який порожній всередині. Так, можна довго протягувати таких персонажів кліпами, картинами, вкладати гроші в них, в пісні, в розкручення, але глобально такий артист не збере стадіонів, як ДІма Монатік.

Хто створює костюми до шоу «Маскарад»
Володимир Дантес в образі Бабки, шоу «Маскарад»

Яка доля вбрання після завершення проєкту?

Костюми з шоу «Маскарад» зберігаються на складі, а з «Танців с зірками», як правило, переробляють, адже стилісти дуже хазяйновиті. Ми чітко розуміємо, що можемо брати на перероблення та перешивати. Це дуже правильна життєва позиція. Є речі, з якими неможливо щось зробити, так сталося у випадку з двометровим півнем. Я не хочу нікого ображати, але коли бачу роботи деяких колег, то складається враження, що ці речі одноразові. Зблизька мають гнітючий вигляд та ще й буквально розсипаються в руках. Наша команда працює на совість. Частину костюмів артисти взагалі викупають, щоб потім носити.

Закулісся шоу «Маскарад»
Надя Дорофєєва в образі Півня, шоу «Маскарад»

За час роботи ви створили тисячі сценічних образів. Де знаходите натхнення?

Я не знаю. Серйозно. Якби я займалася тим, що не люблю, чи тим, чого не відчуваю, можливо, з натхненням було б напряжно. А я роблю речі, які мені подобаються, які оживають у моїх руках. Може, щось й помирає, але поки не жалілися (сміється. — Прим. ред.). Але тільки-но стиліст зміг відчути та зрозуміти людину, збагнути її внутрішнє, створити справжню історію з нею на проєкті, відкривши її з різних боків, додавши різноманітних фарб, тоді з’являється крутий результат.

А було творче вигорання? Коли проєкт завершився, а ти розумієш — порожня.

На початку кар’єри перед кожним проєктом я чогось боялася. Працюючи на СТБ, ми були перші, хто почав робити світові шоу для України, — ми горіли й вигорали, тому що були першовідкривачами, а зараз ми вже від роботи кайфуємо.

Мені не соромно ані за жоден проєкт
Хто одягав Оксану Марченко
Яскраві образи Оксани Марченко
Ольга Слонь розповіла про костюми Оксани Марченко
Оксана Марченко, ведуча «Х-фактор»

Якщо ви передивитеся перші сезони шоу «Х-Фактор», ви побачите, що все це ще досі актуальне. У нас був розкішно продуманий образ Оксани Марченко: її й хейтили, й обожнювали. Це була найпопулярніша ведуча в Україні. Ніхто й ніколи до неї не наблизився та не наблизиться. Вона виходила ввечері в прямий ефір і просто притискала глядача до дивана. Вона — гарна жінка та справжній професіонал. А ТСН? Якщо взяти службу новин інших каналів, ви й не пригадаєте, як звати чи як виглядає більшість ведучих. А Наталію Мосейчук, Аллу Мазур та Лідію Таран ви точно згадаєте. В цій ситуації це теж бренд, над яким працює велика команда, тому, можливо, й буде вигорання. Якщо буде — візьму паузу та відпочину.

Закулісся українських ТВ-шоу

Про всі проєкти ви розповідаєте з любов’ю. Мабуть, у цьому й полягає секрет успіху.

Я давно домовилася з собою. В цьому, мабуть, є основна фішка. Не можна жити з некоханою людиною, не можна спати з людиною, до якої не маєш почуттів, не можна займатися неулюбленою справою. Коли ти йдеш на роботу, як на голгофу, це не спрацює. Ти будеш мати поганий вигляд, тобі все буде не подобатися, ти не будеш подобатися собі сам, ти будеш ненавидіти себе, будеш ненавидіти всіх навколо. Я не можу сказати, що я всіх люблю, я взагалі не люблю людей (сміється. — Прим. ред.),але в цій ситуації любов до того, що я роблю, допомагає почуватися нормально в соціумі. Інколи я чую: «Оля, конкуренти тобі у спину дихають». На такі коментарі я завжди відповідаю: «Чудово, хай дихають. Їхній подих зігріватиме мене на знімальному майданчику».

Зараз взагалі бич покоління людей, які виросли на курсах «успішного успіху». Курси закінчили — професіоналами так і не стали, але чомусь мають завищену думку про себе та повну відсутність самоіронії. Я дуже люблю професіоналів, а коли маю справу з дилетантами, хочеться сказати: «Народ, маєте вільний час, тоді вчіться та дивіться! Подивіться покази Макквіна та Гальяно, розберіть їх на частини, подивіться, як зібрано образ у цілому. Подивіться роботи Дріса Ван Нотена, зверніть увагу, як він міксує тканини. Подивіться старі обкладинки журналів та старі фільми, наприклад, «Моя чарівна леді». Натхнення та класні образи для роботи можна знаходити в різних життєвих ситуаціях, класно їх перероблювати та вчитися, вчитися і вчитися.

А де в Україні вчать на стиліста?

Я взагалі слабо довіряю кейсу під назвою «навчи стиліста». Мені здається, якщо людина не має внутрішнього відчуття пропорцій, кольору, форм, чуття на мікс, це буде дуже важко зробити. Навчитися можна лише практикою, роботою та повним зануренням у цю сферу.

Ви причетні не лише до образів українських зірок, але й робите щасливими звичайних українок, одягаючи їх у ваші ідеальні сукні. Розкажіть про ваш бренд.

У мене є чудовий DresstoImpress, наявний у київському бутику Spazio. Назва бренду видає мій характер. Я люблю сукні, і DressToImpress виключно про сукні: будь-яка дівчинка, незалежно від комплекції, завжди знайде для себе ідеальну модель, в якій розкішно виглядатиме.

Я взагалі вважаю, що для жінки найважливіший елемент гардероба — сукня. Не штани, не джинси, не футболка. Ось ти вимила волосся, а як і не вимила, скрутила хвостика, вдягла сукню, яка тобі пасує, — все! Ти королева. А якщо ще й на підборах! Усе так зворушливо похитується. Або коли дівчинка, яка має розмір L, каже, що ніколи не вдягне червоний леопард, а потім виходить з приміряльної та каже: «Боже, як гарно!» Це мій релакс. Моє дитятко. Я не модельєрка, я не дизайнерка, я не маю права так називатися. Я стилістка. Я знаю, як зробити так, щоб на примірюванні L-ка виглядала як M-ка. Бренд потроху розвивається. Я часто шкодую, що не завжди вистачає часу більше побути в ательє на примірюваннях. Я мало часу приділяю йому через проєкти, постійно вигадуючи якесь виправдання. Це наче малу дитину віддали няні. Сподіваюся, у майбутньому ми злетимо у відкритий космос.

Хто одягає Джамалу
Джамала в сукні DresstoImpress
Хто одягає Настю Каменських
Настя Каменських у сукніDresstoImpress

І наостанок: як ви підтримуєте себе в такій неймовірній формі?

Я кажу, що це гени! Вважаю, що мені й справді пощастило. Мінімально, наскільки мені вистачає сил та енергії, намагаюся займатися якимось спортом і хоча б раз на тиждень потрапити до косметолога. Якщо не виходить, то вдома щось наляпаю обов'язково на обличчя. От що нормальні дівчата роблять, коли накатує депресіон? Правильно: дістають свіжий хлібчик та сир, відкривають вино. Отже, мені засумувалося. А я завжди фоном слухаю якісь історії, та випадково в ютубі виник ролик Андрія Курпатова. На момент, коли дійшла до холодильника та подумала, як же мені буде зараз добре, Курпатов починає розмірковувати, як не заїдати депресію. Він каже: «А що це ви йдете до холодильника? Йдіть помийте унітаз чи поприсідайте. Займіться собою!» В голові в мене одразу: «Стоп! А так можна було?» Я вирішую, що вино не буду відкривати. Дістаю чудову косметику Biologique. Вмиваюся, роблю масочки. Отак намагаюся робити — і всім рекомендую Реально працює!